مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن از اجرای بیست و پنجمین مرحله مانور زلزله با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در مدرسه پسرانه شهید کرمان نژاد خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ درصد فضاهای آموزشی در بردسکن نیازمند ایمن‌سازی است.
کد خبر: ۹۵۶۰۴۸۱
|
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از بردسکن، علی‌اکبر چراغیان افزود: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در بیست و پنجمین مرحله مانور زلزله آموزش‌های لازم را قبل از اجرای مانور از سوی مربیان جمعیت هلال‌احمر شهرستان فراگرفتند تا بتوانند با شنیدن صدای آژیر هرچه سریع‌تر به محل‌های امن شناسایی شده رفته و به طرز صحیح در این نقاط پناه بگیرند.

 وی زمان اجرای این مانور زلزله را نیم ساعت اعلام کرد و افزود: این مانور باهدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله و ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ارتقای مهارت‌های فردی و جمعی جوامع دانش‌آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته‌های نظری دانش‌آموزان با همکاری جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس ۱۱۵، نیروی انتظامی و اعضای شورای مدیریت بحران بردسکن برگزار شد.

 چراغیان با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی مدارس در بردسکن افزود: از مجموع ۲۰۰ فضای آموزشی در این شهرستان بیش از ۳۰ درصد آن‌ها نیاز به ایمن‌سازی و بازسازی دارد.

 آموزش نیاز اولیه خانواده‌ها در مواقع بحران است

 در ادامه علی حاجی نژاد، معاون امور عمرانی فرمانداری بردسکن ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این مانور اعلام کرد: یکی از مکان‌هایی که در مواقع بحران می‌تواند به‌عنوان یک اقامتگاه موقت باشد، مدارس است که می‌طلبد متولیان امر دراین‌رابطه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

 وی با اشاره به اینکه بردسکن روی خط زلزله قرار دارد و گسل معروف «درونه» در این شهرستان قرار گرفته است، بر آمادگی کامل دستگاه‌ها در مواقع بحران تأکید کرد و توضیح داد: برگزاری این‌گونه مانورها یک نوع آمادگی دستگاه‌ها در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان است که باید آموزش‌های لازم به جامعه هدف داده شود.

 حاجی نژاد تصریح کرد: امروز آموزش نیاز اولیه خانواده‌ها در مواقع بحران است و ضرورت دارد هر خانه یک امدادگر داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه دولت تسهیلات بسیار خوبی را برای مقاوم‌سازی منازل مسکونی در نظر گرفته است، مطرح کرد: متأسفانه در مواقع بحران بردسکن با کمبود تجهیزات مواجه بوده که امید است متولیان امر در این حوزه نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات در بیش از ۴۰ مدرسه

 حسن جوان، رئیس جمعیت هلال‌احمر بردسکن در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات در مواقع حوادث در بیش از ۴۰ مدرسه خبر داد و افزود: در این راستا بیش از چهارهزار نفر از دانش‌آموزان مباحث آموزشی که توسط مربیان جمعیت هلال‌احمر در حوزه امداد و نجات ارائه شد را فراگرفتند.

 وی همچنین با اعلام خبر اجرای طرح دادرس در آینده نزدیک در مدارس بردسکن عنوان کرد: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی آمادگی دانش‌آموزان در شرایط سخت و بحرانی است و باتوجه‌به اینکه بردسکن روی خط زلزله قرار دارد می‌طلبد هر خانواده یک امدادگر داشته باشد که در مواقع حوادث بتوانند به حادثه‌دیدگان کمک‌های اولیه را ارائه کنند.

 جوان خاطرنشان کرد: در این مانور فرضی دانش‌آموزان با اصول آموزش‌های اولیه امداد و نجات و نحوه پناه‌گیری، خروج اضطراری و اطفای حریق آشنا شدند.

 بیست و پنجمین مرحله مانور زلزله مدارس بردسکن به‌صورت نمادین با حضور معاون امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی، مدیران آموزش‌وپرورش، هلال‌احمر، جمعی از مسئولان، اورژانس ۱۱۵ و اداره آتش‌نشانی این شهرستان، در آموزشگاه پسرانه شهید کرمان نژاد برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها